Dins el pla de reparació i restauració dels elements escultòrics en espais públics que ha iniciat l’Ajuntament de Tarragona, La Sardana, ubicada al Barri tarragoní de Sant Pere i Sant Pau és una de les primeres que ja ha començat a ser tractada. L’empresa Lesena, sota la direcció de Pau Arroyo, porta a terme el treball de recuperació i restitució d’algunes de les peces de la gran escultura. La Fundació ha estat convidada a veure la progressió de les tasques de restauració.

Es tracta d’una llarga reivindicació de les Associacions de Veïns del Barri que en pocs mesos recuperarà l’obra escultòrica dissenyada per Josep Piqué i executada pel ferrer montbrionenc Francesc Sánchez, col·locada l’any 1973 quan la ciutat fou Ciutat Pubilla de la Sardana. La Cooperativa d’Habitatges de Sant Pere i Sant Pau va ser la promotora de l’obra.

Avui doncs aquesta magna escultura té un doble significat. Si per una banda recorda la capitalitat de la Sardana; per altra, és vista com un símbol de la voluntat col·lectiva que va treballar aplegada per assolir la construcció dels habitatges que van ser l’origen del Barri.

[Link: Entrevista Tarragona Ràdio 16/06/2020]

Més activitats